måndag 30 augusti 2010

Ceannis - underbara väskor!






Den gröna är min första, jag totalförälskade mig i den på en trädgårdsmässa för 5 år sedan. Jag tyckte inte att man kunde betala speciellt mycket pengar för en tygväska, men kunde inte slå den ur tanken... Till sist hittade den hem till mig -via tradera! Nu är den ganska sliten så jag började hålla utkik igen... Snubblade över den lite tuffare bagen med kort rem till ett fantastiskt pris i vintras men fortsatte spana. Nu i augusti dök den upp! och slutade på 260:- Jag älskar att fynda men skulle ändå rekomendera en Ceannis även en till fullpris!
Såg att sid&sally fått in nya fina! Kanske en rosig nästa gång! Eller den ursnygga i patchwork som jag klämde på på Rum och trädgårdmässan i våras...



4 kommentarer:

  1. Du och jag var med och slogs om samma kofta i går! Det var väl en jävla människa som norpade godbiten framför ögonen på oss;)

    SvaraRadera
  2. Åh var det Dr mollys kofta ni bråkade om ?
    ja tur isåfall att jag inte kan ha 2:an... annars hade jag fajtats hej vilt ;-)

    Tyckte väl att jag kände igen väskmärket & själva motivet... jag har ju en själv härhemma, men min är HELT svart & alla blommor är liksom sammetsaktiga. Kvalitén ? HELT super ! jag har använt väskan & asat den med i ur & skur, men den har inte blivit sliten ett dugg =) jag gav runt 700 kr ? för min & jepp, den är värd varenda krona.
    Säjer grattis till ett perfekt köp ! å dessutom snorbilliga 260 riksdaler :-)
    ♥ Åsa

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också Ceannis väskor. Har nog 5-6 stycken och kan aldrig få för många. Nu måste jag flytta ur min sommarväska i rosa med blommor och in i något höstigare. Har du testat att tvätta tygväskorna?

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Linda! Var tvungen att kolla tillbaka på tröjan, vi bjöd nog samtidigt! allvarligt talat så tycker jag att jag var för snål... Grattis till vinnaren... Åsa och Linaplina väskorna är underbara. Det blir nog fler men jag ska prova en cath kidstone från countrystyle emellan tror jag, såg en riktigt fin röd... Jag har inte tvättat men tror faktiskt att den blå var nytvättad när jag fick den (tyget känns så där "torkstelt")Kan erkänna att jag gav 300:- för den blåsvarta och den hade nypris på ca 2000:- (nöjd;)

    SvaraRadera