fredag 1 juni 2012

Löta trädgård rosfantasten i mig mysryser!


I går var jag på en fantastisk utflykt med flera stopp bland annat Löta trädgård i Ärla mellan Eskilstuna och Strängnäs 

Fantastiskt välsorterad med 750 sorters rosor i egen odling. Gigantiskt urval av perenner och förstås allt det där andra som hör till Priserna var dessutom riktigt bra så jag var grymt köpsugen, plockade snabbt en full vagn fick sortera bort och välja innan jag gick till kassan!

Bilderna är suddiga och regnet hängde i luften men jag vill verkligen rekomendera ett besök på Löta för alla som finns i närheten och jag gissar att det är värt även en längre resa tex från Stockholmsområdet om du tex vill frossa i rosor!
Jag åyerkommer om tre veckor ungefär när rosorna blommar för fullt med kameran i hösta hugg för att få nya favoriter!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar