fredag 8 oktober 2010

Prisvärd homestyling!


Mitt smutsiga köksfönster i solljus....









Några bilder från mitt smutsiga köksfönster häromdan när solen sken...

Jag brukar ta en sväng förbi IKEA för att köpa orkideer ibland. De är väldigt prisvärt fönster pynt! För 79:- får du ett jättevackert blickfång i ca 3 månader och det är det värt tycker jag! Just denna är "plockad" på min lokala ica-butik för 69:- i början av augusti... När de blommat slut brukar de hamna i fönster med mindre blickfång med en fusk blomkvist i, det finns riktigt fina på tex SIA som är svåra att skilja från färskvaran! Ambitionen skulle kunna vara att de skulle blomma igen men det kan jag inte skryta med att det brukar ske...

3 kommentarer:

  1. Orkideèr är ljuvliga! Tyvärr brukar dom inte bli så långvariga här, har en förmåga att vattna ihjäl dom.....

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Orkideèr är underbara men jag förstår mig inte riktigt på dom, iband blommar de i all oändlighet och ibland så poff, döda. Har just nu börjat få lite köptvång på S:t Paula finns ju hur många fina som helst och billiga är dom.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  3. Så fina! Mina har blommat konstant i ett och ett halvt år för att nu vissna lite, men jag har glömt att vattna. Brukar ge dom lite vanlig pelargongödning eller någon specialare. Tack för att du påminde mig om att vattna dom. Går och gör det genast.
    kramar och trevlig kväll!!

    SvaraRadera