onsdag 12 januari 2011

Blusen som krympte med posten... När Tradera är som sämst...

Fick hem en blus igår som jag sökt ett tag... Öppnar paketet och den var märkt 1 inte 2 som annonsen klargjorde...
Besviken meilar jag och får till svar att hon visst skickat en blus i storlek 2... Den verkar alltså ha blivit en storlek mindre i postgången...
Nog har man läst i många annonser att man inte tar ansvar för postens hantering men att posten skulle krympa...

Vidare kan säljaren tänka sig att återbetala allt utom sina "egna utgifter" om jag skickar den tillbaka och hon bedömmer att det verkligen är fel storlek och att jag inte skadat den...

Hur skulle ni gjort? Jag anser att jag inte gjort något fel så jag borde inte ha någon kostnad för det hela dessutom förskottsbetalade jag henne innan hon skickade mig blusen då borde väl hon förskottsbetala mig inan returen? Apropå hennes utgifter så hade hon den goda smaken att ta 50:- i frakt och sedan frankera med 24:-...


Det kanske är bättre att behålla och sälja om den? Med lite otur så står jag utan både pengar och blus... med ett fjuttigt negativt omdömme som ess i skjortärmen...

Råd emottages gärna! Hur skulle ni ha gjort?

8 kommentarer:

  1. Jag tycker det är helt säljarens ansvar om det kommer en annan storlek än vad som stod i annonsen.
    Kram Halvan

    SvaraRadera
  2. heeeej:)
    Vad roligt att du gillar handskarna:)
    stor kram:) å hälsa sötaste katten, Mina gillar allt som man kan lägga sej på men helst ska det prassla riktigt mycket
    :)

    SvaraRadera
  3. Säljaren har ju skrivit fel storlek och får ta ansvar för det! Jag skulle kräva alla pengar tillbaka + pengar för returfrakt. Jag gjorde en sån tabbe en gång, rent slarv från min sida. Då var det bara att bita i det sura äpplet och köpa tillbaka.....Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tycker säljaren absolut ska stå för det där! Helt orimligt... vissa människor är hemska.

    Kram Janni

    SvaraRadera
  5. Håller med Linda !
    Fast visst.... är det mycket negativt... så hade jag nog inte skickat tillbaka den... Risken är då kanske stor att du blir både pengar & blus fattigare... Å 50 kr för portot ? Jisses.... kostar MAX 36 kr... det säjer ju åxå en hel del....
    /Åsa

    SvaraRadera
  6. Så himla tråkigt! Det är säljarens ansvar att uppge rätt information i annonsen och då får hon stå för sitt misstag tycker jag och ska stå för returfrakten också, fast jag hade inte litat på den säljaren med tanke på den respons du verkar ha fått, så jag hade nog lagt ut den till försäljning själv istället.

    SvaraRadera
  7. Klart att jag blev nyfiken och måste kika in här. Tycker om det jag ser - underbar bild på kissen i förra inlägget! F.ö håller jag med övriga att säljaren självklart ska stå kostnaderna men med tanke på hur hon uppför sig skulle jag nog inte lita på henne utan lägga ut den själv! Lägger till dig på min läslista - säg till om det inte är ok så gör jag dig "hemlig".

    SvaraRadera
  8. Ruskigt irriterande.
    Jag köpte ett linne i rosa här om veckan, trodde jag. Hem kom ett linne i powder.
    SKrev och frågade och hon sa att det var rosa, hmm, iofs erbjöds jag att skicka det tillbaka. Men med porto å så vet jag inte om det blir vidare lönsamt.

    Surt är det i alla fall när det inte blir rätt.

    SvaraRadera