torsdag 21 juli 2011

Öppen trädgård hos Josephine Hiller Mariefred


En av de tre trädgårdarna som besöktes i söndags var Josephine Hillers lilla men mycket välfyllda trädgård straxt utanför Mariefred. Hon hade en Engelsk inspirerad trädgård och det var hennes intresse för Austinrosor som lockade mig att styra kosan just mot Mariefred. Jag hittade dock inte så många i blom tyvärr men The Pilgrim och Gertrude Jekyll ska få egna porträtt så småningom. Trädgården var väldigt inspirerande fylld av människor och fjärilar! En staty ska jag nog skaffa mig så småningom! Den röda solbruden fick höga poäng med behöver 5 plantor snabbt!




















PS för dig Odd Mollyist som orkar titta ända här nere kan jag tipsa att Campadre säljer Solglasögon från Odd Molly den 23:e igen och jag är jättenöjd med mina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar