torsdag 10 november 2011

Idag har det varit fyndväder på tradera... Å hulliganer!

 http://www.tradera.com/vacker-odd-molly-klaning-st-2-auktion_301743_143368450

Kan inte låta bli att visa vilket fynd någon gjort på tradera idag!  (Inte jag då!)

Det har verkligen blivit betydligt billigare på tradera! (Inte att sälja doch hu vilka fakuror!)

Samtidigt tycker jag att det varit fruktansvärt många bedrägeriförsök igen... Jag brukar ha lite näsa för det och anmäla till tradera. Sen sparar jag anonsen i miinnes listan och väntar på att se de negativa omdömmena för utebliven leverans trillar in... Upplägget är  ett antal attraktiva plagg, telefoner och TVspel, Lisa Larsson figurer till ganska bra köp nu priser utan att vara hysteriskt billigt... Oftast finns knepiga stavfel och rena "oddmolly-vokabulär" fel Tidigare hade annonserna alltid typ 5 snabba omdömmen nu är det "omdömmesfria säljare" Man kan inte låta bli att fråga sig om det är samma person som lyckas icensätta bedrägerier gång på gång på gång på gång på gång på gång...

Vad gör tradera för kontroller undrar man?  

Händer det något när folk polisanmäler?

Har ni råkat ut för dessa tradera hulliganer? Hur har det löst sig?

Man undrar faktiskt hur man är funtad som tar dessa risker på tradera för jag erkänner att jag tycker payson och dyl är lite krångligt och betalar oftast godtroget till konton...


OBS Jag menar inte på något som helst vis att annonsen har något med bedrägeri att göra - Grattis till ett bra köp!

6 kommentarer:

  1. OJ, 1500 kr? man undrar ju? Jag har inte råkat illa ut på tradera men blivit besviken ibland på saker som inte varit så fint i skick som utlovat...
    Aldrig använd (av mig)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr har jag råkat ut för en huligan som stämmer rätt bra in på din beskrivning.... "hon" är polisanmäld av mig + anmäld till Tradera + banken "hon" angett. Ska bli intressant att se om det leder någon vart.... Ser att du fyndat av samma säljare som jag, har du fått vinnarmail? Det har inte jag, ännu.... Håller tummarna för att våra fynd är verkliga fynd! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag såg denna annons men vågade mig inte på ett köp.....okänd säljare....lågt pris!!
    Titti

    SvaraRadera
  4. Jag har alltså inte köpt klänningen själv fick bara syn på den när jag råkade kolla avslutade auktioner... När jag får sån där misstänkt för bra känsla brukar jag googla lite på adress osv även avvakta lite med att betala! Meil konversationen kan säga en del om personen man gör affär med...

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Det var jag som köpte klänningen. Jag blev också misstänksam men chansade ändå. Jag har kollat upp henne och haft bra mailkontakt idag så det verkar ju ok. Men som sagt man vet ju aldrig. Trevlig helg. Mvh Annika

    SvaraRadera
  6. OJ vilket pris! Grattis Annika om det var du som ropade hem den. Hoppas nu du får hem klänningen och att inget strular.

    Jag håller helt med om de du skriver, priserna på Tradera har verkligen dalat och det känns som att många säljer bort plagg som blivit hängandes i garderoben. Då är det också mycket som känns rätt ointressant men ibland dyker det upp godbitar, som denna klänning.

    KRAM

    SvaraRadera