fredag 11 november 2011

Solbrud - en eftersläntrare

Solbrud

Lite eftersläntare så här i november hoppas de inte tänker låta bli att blomma nästa år bara för att de blommar om i år! Jag fick lite begär efter solbrudar i somras efter ett trädgårdsbesök... Jag trädgårdsskapar långsamt så jag köpte 5 olika sorter som får växa till sig. En rådgivare hade nog sagt att jag skulle köpt 5 och placerat dem på ett visst avstånd men jag tycker att det roliga med perrenner är tillväxt och. Å min samlarnerv säger mig - Fler av samma sort blir en fiiin samling!

Denna är lite krusig och dubbel i övrigt är det den röda varianten jag spetsat in mig på!

PS Idag passeras 50 000 på min besöksräknare Helt fantastiskt och något jag inte trott var möjligt när jag började plita!

1 kommentar:

  1. Så fina bilder och grattis till besöksrekord! Har du förresten någon sort av rudbeckia att rekommendera? Jag tänkte gå bananas i vår och jag vet att du haft många sorter.
    Kramar och trevlig helg!

    SvaraRadera