måndag 18 mars 2013

Floristutbildarna i Västerås

 
Jag hade turen att vinna 2 inträdesbiljetter till rum och trädgård mässan av Floristutbildarna i Västerås på Facebook. Floristutbildarna stod för en mängd blomarrangemang på mässan väldigt stilfulla och proffsiga
 
Tusen tack för vinsten!


Florist är en av alla de där yrkesdrömmarna som passerat huvudet genom åren, ganska många olika har det blivit men väldigt lite slag i saken!
 
Dekoratör på ikea
Florist
Arkitekt
Landskapsarkitekt
Bildlärare
 
Ja men jag blev fritidspedagog och har inte på mina nästan 20 år i arbetslivet haft ett fritidspedagogjobb (i alla fall inte i skolan)
 
Undrar just vad jag ska bli när jag blir stor!
 











2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! =)

    Jag jobbade till och från i blomsterbranschen i min ungdom. Pryade i åttan och sen var det lov och sommarlov mm i många år framöver.

    Det är roligt att jobba med blommor men att ha det som yrke som vanlig anställd är inget jag skulle vilja. Jobbet är dåligt betalt, dåliga arbetstider och slitsamt, mycket stå och mycket bära vaser med blommor hit och dit. Jag vet faktiskt inte ens om jag skulle ha velat vara egen företagare i den branschen.

    I så fall skulle det ha varit roliga att ha ägt en handelsträdgård. =) Fast jag drömmer nog vidare om ett växthus i trädgår'n även om det numera även innefattar orangeri. Har i alla fall tillräckligt med fönster sparade. *hehe*

    Du för väl utveckla blomsteriet som hobby, det är ju inte fy skam det heller. =)

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte heller att det skulle vara toppen på heltid men kombinerat med just plantskola å kanske lite piff och puff så tror jag det är toppen kul! Nå det mesta är ju faktiskt det ett tag! Florist på någon liten ort i Bergslagen är väl inte heller arbetsmarknsdsmässigt gångbart tror jag... Det går nog mest begravningsblommor...

      Radera