onsdag 13 mars 2013

När det är dags att ta farväl av en god vän...



Det har kännts som hon skulle finnas alltid, men idag är det dags att galoppera på de evigt gröna ängarna med ruskande huvud och svansen som vimpel kommer du att trava så där stolt som du gärna gjorde innan lederna stoppade din kadens.

En god vän ska ta bort sin häst i dag en kamrat som hon haft länge, ett svårt beslut men ett nödvändigt sådant. Det är ett stort annsvar man tar på sig när man skaffar ett djur, att inte sätta sin egen önskan i första rummet utan att tänka på djuret bästa både när det gäller att rädda eller att avsluta tiden tillsammans. Pengar eller egoistiska tankar får inte avgöra.
Vi träffades igår för att ta några bilder, inte kanske de glamorösaste bilderna i damens liv men en sista liten stund i händelsernas centrum



Kram ANN din häst har verkligen varit älskad

3 kommentarer:

  1. Usch ja det är baksidan av det härliga med att ha älskade vänner.
    Håller med dig om ansvaret vi har att avstå dem när det är dags

    Liten tår när jag ser fina bilderna....

    SvaraRadera
  2. Så sorgligt men tyvärr ofrånkomligt! Vackra bilder på fina hästen!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
  3. Åhhhh - nej.... nu sidder jeg og græder for din veninde og hendes hest.
    Jeg husker ganske tydeligt da jeg måtte sige farvel til min elskede, stolte og smukke islænder. Det er to år siden og der går ikke en dag hvor jeg ikke savner ham. Også selvom jeg har fået to nye dejlige heste efter ham.
    Alle dyr er ganske enestående og lærer man dem først at kende, slipper de ikke så let ens hjerte.
    Smukke smukke billeder du har taget.

    Kram :)

    SvaraRadera