lördag 15 juni 2013

Iris

Jag tycker att irisar är så majestätiska! De bildar såna vackra ruggar med bladspjut och teckningen på blomman gör att den nästan ser konstgjord och påhittad ut





Jag använde mina irisar till en studentpresent, skulle bara ha något litet symboliskt så jag köpte ett fat på IKEA för en hundralapp plockade blågula blommor i trädgården och stack dem i grön oasis snabbt fixat och jag kan inte låta bli att tänka att det vore enkelt och snyggt att göra såna puffar placera dom på mormors gamla pressglas-assietter och få en dukning i klass med ett prinsessbröllop!

En bra gåbortpresent - lite DiY!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken vacker bukett och present.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga bilder! Iris är speciella med sin egen värdighet och grace. Jag ska precis sätta i hop en bukett men har visst redan tagit in alla pioner som blommar...hm..
    Kram och trevlig kväll

    SvaraRadera
  3. Skygg present!
    Irisar är en av mina tio i topp blommor. Tänker så på min morfar som hade hela kolonin fylld av irisar. Något jag i te har Olin trädgård men verkligen borde plantera!
    Kram

    SvaraRadera