söndag 19 augusti 2012

Vad trött jag är på Traderafolk...

Jag har sålt 6 auktioner sedan i söndags och hittills har EN valt att genomföra affären... Jag har 3 dagar som betalfrist tydligt utskrivet i annonsen och inga avhämtnings alternativ.

En ville att jag skulle möta upp henne halvvägs (ett par mil) för en vara för en hundring... Jag erbjöd att hon fick hämta vid mitt jobb vilket var närmare för henne. Hon dök inte upp utan skickade sedan meddelande om migrän... ( inte heller pengarna som jag bett att få in på traderakontot dök upp)

En mejlade och talade om att hon höll på att flytta så hon hade inget internet till din internetbank därför visste hon inte alls hur länge jag skulle få vänta på mina pengar...

En tredje mejlade i torsdags kväll att hon skulle betala dvs redan för sent. De pengarna har inte kommit ännu.

Måttet känns rågat med tjejen som köpte en Odd Molly på köp nu i går kväll och sedan mejlar och talar om att vi ska göra upp affären efter att hon kommer hem från sin semesterresa den 2/9...

Nu är jag SUR och TRÖTT på alla skojare

Så erbjudande med reduserade avgifter i helgen tror jag får va...

En snigel på ögat som radiotjänst sa...

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag förstår om du är hjärtinnerligt trött på eländet. själv sitter jag här med fast tvärtom, vann ett bud på en Gunnar Nylundpinal och människan hör inte av sig trots att jag mailat, jag gjorde ett superfynd och funderar på om hon inte vill sälja för det priset. Men visst är det irriterande, det hela, åt alla håll.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den varianten har man ju träffat på med... Vann en Oleana tröja billigt i vintras och fick till sist efter flera påstötningar mejlar hon att den minsann inte var tillsalu längre för hon hade gett den till sin dotter... Chock höjning av frakten är med en lösning tex att vid köp av flera saker tex servisdelar påföra alla delarnas individuella frakt summor... Hoppas att du får ditt fynd! kram

      Radera
  2. och varför är det ALLTID de som går för minsta priset som blir mest krångel av??? Ja vissa tar sig verkligen friheter när de köper. Läser definitivt inte auktionsbeskrivningar och vad som gäller vid betalning etc. SUCK! men sen finns det de som är helt tvärtom också...

    Kan berätta att en av mina nuvarande bästa väninnor har jag träffat via Tradera!!! ??? ja vi har köpt och sålt av/till varandra sen blev vi vänner på fb och nu träffas vi hur mycket som helst privat som vi bara kan. KUL!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de positiva affärerna på inköpslistan främst då dominerar förstås! Men jag förstår inte riktigt hur fräcka folk kan va. Kul historia med din väninna!

      Radera
  3. Ja man blir bara så trött.Historierna avlöser varandra......fick nu att det var inte min auktion hon lagt bud på utan en annan enligt henne och hon var inte intresserad.Men är det möjligt, måste ju vara att hon ångrat sig.Vad gör man.......superirriterande. Men har som tur är haft tur med de flesta auktionerna.
    Kram Lena

    SvaraRadera