lördag 26 februari 2011

Vårpyntat - Pärlhyasinter igen!





Glaskupan är från Åhlens jag tror att de har den fortfarande för överkomliga 159:-
Fatet under är Madame Stoltz met några år på nacken
Kronan fick oplanerat hänga med hem från Wallby gårds 70% rea tillsammans med två numrerade glasburkar från House Doctor. Alla tre sakerna var onödigt dyra i grundpris men 60:- känndes helt OK för kronan!

Hittade denna fina bild på min "krona" hos Bloominghome.
Den lilla provdockan hade gärna fått bo hos mig!
Ett tips för er med tillgång av trädgård är att bara ställa undan lökarna när pärlhyasinterna vissnat och gräva ner dom när tjälen är borta. Då kan man unna sig några krukor extra i vår!  Om du bor i lägenhet kan du smyga ner dom vid entreen och småle nästa vår när du går förbi!

2 kommentarer:

  1. Fin blomma! Ger en lite vårkänslor:) Kram

    SvaraRadera
  2. Helt ljuvligt sött!

    Tror jag ska vara en härmapa och köpa kupan.
    Sen kommer jag nog att försöka göra något liknande med ett fint fat för det var så jättefint som du gjort :)

    Kram från V

    SvaraRadera