onsdag 1 juni 2011

Detta kan vara mitt största loppiskap!

Igår när jag for till min byhåla för att hämta min gröna skönhet från Visby så såg jag något intressant i ögonvrån när jag åkte förbi loppisen...
Svängde in efter en tur på plantskolan och köpte dessa båda för sammanlagt 800:-



 En gammal provdocka har jag sökt lääääänge.
















Juno sängen har jag ingen aning om huruvida den kommer att säljas (har sett dom för 5000:- på Blocket och Tradera) eller om den ska sparas för oförutsedda behov. Modellen förekommer ofta i inrednings reportage och finns även i nytillverkning. Säljaren som även erbjöd sig att köra hem den, (Helt otroligt!) sa att många dragit i den på eftermiddan... (Tur att jag betalade annars hade hon säkert blivit erbjuden en rejäl slant mer...)

Återkommer med den gröna skönheten...

5 kommentarer:

  1. Nej men vilka fina fynd!!!! Fantastico måste jag säga. En provdocka hade jag gärna velat ha också, såg en jättefin på en auktionsfirma för ett tag sedan men det blev inget.

    Grattis!!!
    L

    SvaraRadera
  2. Så fint!! Provdockan skulle jag gärna slagit klorna i :-)

    SvaraRadera
  3. Provdockan är ett riktigt toppen-fynd:) Kram

    SvaraRadera
  4. Oj, jag skrev kommentaren på fel ställe (se nedan efter gulsippor i april ;-) Jag vill jättegärna köpa din JUNO-säng.... Nu vaknade min lilla.... skriv gärna till isolda071978@yahoo.se om du vill sälja!

    SvaraRadera
  5. Lägger kommentaren där den ska vara: JUNO-SÄNG!!!! och jag som söker med ljus och lykta efter en sån! Min lila tjej trivs inte längre i sin spjälsäng (tror hon känner sig instängd i den och vill kunna kliva i och ur sängen) och jag drömmer om en Juno till henne. Hör gärna av dig om du vill sälja (isolda071978@yahoo.se). Sambon börjar få bråttom med att köpa säng eftersom vår dotter sparkar på oss hela nätterna... Vore så härligt!

    SvaraRadera