lördag 14 april 2012

Trädgårdsmässan - Drottningholms slottspark


Oj vad jag är faschinerad av såna här kläder! Jag älskar engelska kostymdrama allra helst Jane Austens Jag kan se filmatiseringarna bara för kläderna och miljöernas skull! (Eventuellt är det detta som leder mig in i Ewa i Wallas garderob då och då!)

Utställningen från Drottningholms slottspark fångade upp mig en lång stund när jag gick där och fotograferade kom en av de som förestod montern fram och påpekade att min gröna kappa och sjal var minst lika vacker som dräkterna på dockorna, tänk vad larvigt att man blir förlägen och lite stum av sådana kommentarer jag älskar ju min gröna ärta! En tant kom senare fram och frågade om jag virkat min Cascais... öh nääää sa jag, tyvärr.... och tänkte på min önskan om att lära mig viraka och alla er som gav er på det projektet!

Ja det var lite mer trädgårdsmässa! Jag har bilder kvar från lite olika montrar som jag ska visa var för sig under den kommande veckan! Har kollat runt på lite bloggar och inser att jag inte ens sett allt de andra fastnat för lite intressant trots att jag var där många timmar!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar