söndag 6 maj 2012

Strömsholm


Åkte en sväng till Strömsholm förra helgen som utflykt med jobbet (hm.... jobbade i hop med en gammal hästkollega....) Barnen gillar att titta på hästar och på Strömsholm är man välkommen att komma och titta. För mig är det en nästan magisk miljö, lite av en magisk tillbaka-till-ridsporten resa. Det vita ridhuset är som en kyrka eller kanske en balsal att rida i, hela miljön andas, doftar, är häst! 
Strömsholm har moderniserats på ett väldigt snyggt sätt sedan jag var där som mest, de långa spiltraderna är ersatta med stora fina boxar. Jag rekommenderar ett besök om ni har vägarna förbi i sommar! Om så bara en fika på Markan som stopp på en långresa!






'



Jag tog några bilder på denna vackra springaren som stod i en rasthage och njöt av vårvädret återkommer med dom!

2 kommentarer:

  1. Superfina bilder! Hästar är helt magiskt vackra, fast jag är lite rädd för dem... :o)
    Hoppas du får en bra dag. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vackra bilder och Strömsholm ger vibbar tillbaka i livet och aningen nostalgisk blir jag och undrar vad som hände med drömmen om en liten hästgård på landet.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera