onsdag 1 februari 2012

It's cold outside now I'm feeling blue


Tog några snabba bilder av kylan från min trapp, tänk vad vackert det är bara i ens närmaste omgivning!
Men det känns så otroligt långt till våren fast nu januari är över... Jobbar lång pass med jour, slutar inte förens 11 imorgon förkyld och lite hängig känns det tungt... Får använda den positiva energin som min shoppingtur gav! Det kostar bara 140:- ToR med buss till cityterminalen jag borde åka oftare för egentligen gillar jag museum, konstgallerier och annat som det är ont om här men gott om i Stockholm, så jag behöver inte ens shoppa ihjäl mig varje gång!

 Stort tack för alla komentarer i går det är så kul när någon tar sig tid att skriva en hälsning!
Jag blir så GLAD!

Annars är det ganska tungt i min lilla ort för tillfället
Det verkar inte ha varit ett mord på mamman och den lilla 8-månader gamla flickan för några veckor sedan istället verkar mamman ha döttt av plötslig sjukdom och flickan tragiskt nog av brist på mat och omvårdnad? Det är fruktansvärt vad som kan hända bakom stängda dörrar mitt i ett samhälle.
Dessutom brann en flyktingförläggning natten till i går och nästan hundra personer redan hårt utsatta, blev utan tak över huvudet. Kan säga att man fasar över att höra vad som orsakat denna tagedi...
 



2 kommentarer:

  1. Oj vad otäckt det låter med mamman och dottern. Har inte hört någonting om det. Var väl ett par äldre kvinnor som hittades döda i Arboga men jag förstod att detta var ett litet barn. Var bor du?

    Jag har hemma idag med min lilla tjej som hade ont i magen under natten. Vi har inte varit ut alls men det ser kallt ut. Riktig vinter vi har nu.

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag Bor utan för Arboga men jobbar i stan, Kanske mörkar man att flickan blivit bragd om livet i ett utvidgat självmord det skulle kännas bättre än uttorkning...

      Radera