söndag 23 september 2012

Att ha en lökplan...

Jag missar naturligtvis inte gärna trädgårdsonsdag på TV... Tantvarning O ja!
Något annat jag inte gärna missar är Lidls försäljning av blommlökar! I år fanns det verkligen massor att välja bland och de brukar ha utomordentligt bra kvalitet.

Förra året frossade jag i vackra tulpaner. Nja snarare min rådjursovän... Så de lät jag bli i år, även om det frestade väldigt. I stället valde jag kirgislök, stora allium, massa krokusar och hundtandslilja samt en påse blå hyacinter som jag ska göra nåt jularrangemang av...

Så 200 gropar har jag att gräva nu då... Jag har en lökplan!

Eventuellt måste jag dit och rota igen ... Jag är lite sugen på balkansippor, kejsarkronor, vita Thalia narcisser och gameldags pingstliljor med... Ja det på bilden gick på 229:- så några påsar till kan jag unna mig i blommhandeln hade jag nog fått ge det dubbla minst...

1 kommentar:

  1. Ok, nu blir jag djupt imponerad, en lökplan alltså. De har inte jag kan jag säga. Däremot skulle jag aldrig missa trädgårdsonsdag!! Klem och lycka till!

    SvaraRadera