lördag 15 september 2012

HJÄLP! Kalla fötter-tradera!

 
Jag har köpt en fin Molly på tradera av en säljare utan tidigare omdömen. Nu är jag skraj... Hur brukar ni kolla upp innan ni betalar? Jag känner att jag drar öronen lite åt mig då det förekommit många fall av lurendrejeri på tradera... Säljaren har inte Payson men erbjuder att jag betalar hälften före och hälften efter leverans (men hälften är också mycket pengar) Säljaren finns inte på angiven adress när man söker på Eniro dock andra med samma efternamn. Kan man kontrollera innehavare av kontonummer på något vis?  Hur gör ni? Har ni några tips?
 
Jag har handlat många många saker på tradera och bara blivit lurad på småpengar (Om man inte summerar allt posten och schenker slagit sönder) Detta rör sig om en redig slant och en krossad dröm om det skulle vara falskt och det vill jag inte vara med om...
 
Priset (köp nu) var lite too good to be true så det är nog därför jag tvekar men det har ju sålts många kap så tidigare helt ärligt, så det kan ju stämma...
 
Please om du har tips skriv en rad!
 
 
Bilderna hittade jag i ajfånen och camera+ latjade lite!

9 kommentarer:

  1. Själv köper jag inget om inte säljaren inte har några omdömmen. Det var ju inte mycket till hjälp nu.
    Be att få nya bilder på plagget på någon detalj. Så du är säker på att säljaren äger det sålda plagget.
    Hoppas hoppas det går bra!

    Själv väntar jag på en kofta som jag betalade direkt efter auktionen gick ut i måndags. Trodde den skulle senast i lådan i fredags.
    Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar inte heller göra det... Det är väl därför jag fick kalla fötter! Hoppas ditt paket dyker upp i morgon!

      Radera
  2. Var bor säljaren? Är det så det går att åka och hämta?

    SvaraRadera
  3. Som ovanstående skriver, be att få foto på plagget. MEN be dem att ta ett foto där dagens datum på ngt sätt finns med. Jag bad nämligen en säljare en gång om en egentagen bild på plagget och fick mycket riktigt en bild, men bilden jag fick var faktiskt tagen av mig själv (!!) då jag precis innan sålt samma plagg fast i en strl större för att köpa en mindre strl. Säljaren sa dock att det absolut var hennes bild :) Så därav begär att hon fotar antingen med dagens tidning eller att hon fotar plagget med en lapp på där det står ditt namn så att att du kan veta att det inte är ett stulet foto. Annars kolla om avhämtning är möjlig, om inte du kan hämta så kanske du har en vän/bloggvän i den staden? Lycka till!
    Mvh Sofie A

    SvaraRadera
  4. Jag brukar göra en diger research genom att kolla eniro, facebook, hitta osv. Kolla att adress, telefonnummer osv stämmer och om det inte gör det fråga varför! Ställ mycket frågor och be om bilder och om det inte känns rätt. För inte över några pengar. Skicka med rekommenderat eller sökbart!!

    Lycka till! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. skicka med rekommenderat är ju ingen mening om hon inte tänker skicka den. då blir man ju bara av med ännu mer pengar... suck

      Radera
  5. Nope. Vi har en sån grej precis just nu, fast på Blocket och en bildel min sambo sålde.... fast lite tvärtom. Köparen betalade hälften före leverans, och den sista halvan har vi naturligtvis inte sett röken av. Vi kollade ganska noggrannt och killen verkade väldigt seriös, så research hjälper inte alltid dessvärre. Du behöver nog lite mer kött på benen är jag rädd:-(

    Dessutom- om det är en dyr vara och en säljare som inte vill befatta sig med Payson eller liknande alternativ, då luktar det lite räv redan där? Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Jag funderar på att be att få skickat mot postförskott gärna packa så att det går att få en ledtråd om vad som finns i... Mollyn bor i Enskede.

    Tack för responsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enskede är nära där min svägerska bor. Hon kan säkert hämta!

      Radera