tisdag 11 september 2012

Jeans jeans jeans

Jag har råkar ut för jeans-feber. Jag har aldrig haft ett par Molly jeans och nu plötsligt 3 par på en månad! Jag lovar att jag som är lite seg rätt vad det är börjar handla please som alla andra men nu är det jeans från Odd Molly som jag har snöat in på! Älskar alla detaljerna, Billy Jean jagade jag förra sommaren trode jag skulle hitta på rean men de var ju slut i ett nafs, missade Campadre, men nu fick jag ett par på Tradera till bra pris, Sommarens jeans väntade jag också ut till rean och de har nästan suttit fast på mina ben sen de levererades, och så i torsdags.levererade Deepfling mina senaste, Yippee som jag var rädd att jag inte skulle kunna ha efter att ha provat de röda i Stockholm och insett att rumpan behövde krympas efter sommaren. Dock funkade de blå betydligt bättre (rumpan ser ut att vara sen samma)

3 kommentarer:

  1. Fina! Är vinterjeans så mycket mörkare än sommarmodellen? Jag har sommarmodellen, och tyckte att vintermodell såg för likadan ut. Skiljer dom i storlek mycket, som om jeans brukar skilja melllan vår- och höstkollektionens jeans?

    Jag har många om jeans, och gillar dem så mycket. Så mjuka att ha på sig. Men fattar inte alls att storlekar varierar så mycket. Jag har börjat köpa dem i två storlekar, och sen returnera den som inte passar :) Lite knäppt, men orkar inte byta hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Jag är också nyfiken på stl och behöver man inte vara lång som ett ösregn för att slippa lägga upp en halvmeter? KLem

    SvaraRadera
  3. Knepiga storlekar minst sagt! Billy är treor och de känns jämnstora med de från årets vårkollektion som jag har tvåor på (och som jag uppfattar mer lediga i passformen) de senaste är betydligt mörkare i tvätten de är mycket stretchigare i jeanstyget och mer stuprörstighta i modellen. De är i min mening definitivt mindre i storlek än sommarens jeans även om de inte var lika små som jag upplevde de röda. De är jättelånga i benen för mig så jag blir nog tvungen att kapa dom.... (Billy jeansen som ska vara trekvart är perfekt fulländ åt mig så mina ben är i kort-tjocka divisionen.

    SvaraRadera