söndag 2 september 2012

Odd Molly ss 2013 - Ännu mera bilder

 
Första leveransen som kommer redan i november om jag inte minns fel hänger på denna första klädstången. Om jag kommer i håg rätt så kommer plagg i olika färger men samma modell i olika "kapslar"
 

Denna meleringen på poncho linne väska mm var väldigt sommarfräch
 
 

Underbart tyg!
 
Den finaste av alla kappor! Orange är dock inte min drömfärg (fixa en mörkrd till mig, snälla!)
 
 



 
Läcker brodyr


Denna kjolen eller kanske snarare en likadan klänning hör till favoriterna





 



 
En gammal favorit i nya färger 
 
Mitt helhetsintryck är att det var många gamla favoriter, många fina färger men jag hittade få riktiga favoriter och inget riktigt drömplagg. Det kommer naturligtvis att utkristallisera sig favoriter så småningom men som Shopoholic skrev inga såna där fantastiska klänningar som man bara drömmer om att få hänga på garderoben och ganska många såna där plagg som känns mera som de kommer från någon av kedjorna, jättefina men inte helt "odda"
 
Uppdateringen av Grandmas Coat får pluspoäng från mig såg lite kortare ut vilket är bra om man inte är så lång.
Kläder i Black black istället för Almost black finns här med och jag gillar det.
 
Slutsats:
 Massor med fina kläder men egentligen såg jag inget som jag bara måste ha, kanske för att jag ju samlat så många "gamla godingar" så att det gav lite "en sån har jag redan i garderoben" känsla? 
 
 
Om jag ska välja ut vad som troligast ska få flytta hit så blir det jeansen med rosor och en lovelyknit scarf  en sån fast en ullvariant med tofsar och en broderad ros är det Odd Mollyplagg jag helst skulle vilja designa själv!


(Om jag får föreslå en liten egen linje Odd Molly, så vill jag ha den en regncape i gladmönster matchande paraply och doftpåsar till Mollyroben med riktig Oddmolly doft i!)

Tusen Tack Odd Molly för att tjuvkiken på det som komma skall. Det känns lite konstigt nu när sommaren just lämnar oss att recensera sommarkläder som så förhållandevis snart kommer i butik.


 
 

3 kommentarer:

  1. Fina bilder, tack! Vad är de röda, som hänger i översta bilden?

    Och vilken fin jeansjacka ska komma på våren. Måste jag sälja en av mina, för att kunna skaffa den med rosor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En finstickad klännings tunika tror jag det är fin var den vill jag minnas!

      Radera
  2. Så mycket fiiiint! Hade önskat att jag hade lite närmre till stockholm ibland.

    Kramar

    SvaraRadera