måndag 17 september 2012

Tradera historien - Litar på magkänsan...



Ja man ska nog använda sin magkänsla... Jag kontaktade en av de andra med samma efternamn på adressen som fanns i vinnarmeilet på tradera annonsen hon hade inte en aning om vem denna Julia var och visste naturligtvis inget om någon Molly... Tradera kontaktades ännu en gång men de behagade inte stänga ner anonsen som hon hade kvar utan den blev såld i kväll hoppas att de åtminstone går ut och varnar köparna som jag vet har hänt tidigare. Har mejlat säljaren med min upptäckt Erbjuder mig gärna att betala den om hon skickar den, men definitivt inte i förskott...

Till på köpet har jag lyckats spärra min internetbank idag... Gick in för att kolla om det gick att kolla upp genom dem huruvida personen och kontonumret passade ihop. Passade även på att ställa en fråga om de kunde ta bort ett kort för mig jag hade nämligen 2 VISA till samma konto ett urgamalt som heter Elektron som internetbanken var kopplad till och ett som jag fått senare. Jag har tänkt hur länge som hellst att jag skulle in på ett bankkonto och fixa så att internetbanken gick på det nya för det gick inte att få bank ID till det gamla och när jag ändå satt där med frågeformuläret så blev det en fråga om det med.

När jag sedan ikväll loggade in för att se svaret så kommer jag inte in... efter att ha tryckt för många försök så kommer jag på att kanske redan fått internetbanken flyttad vilket telefonsupporten bekräftar... Men jag har ju ingen kod till det nya kortet, så nu är en kod beställd och jag kan inget betala vad det gäller tradera eller räkningar förens fredag då den nya koden kommer...
Kanske var det ödet som ville försäkra sig om att jag inte betalade för drömmollyn som visade sig to good to be true....

3 kommentarer:

  1. Tänk vilka besvär folk folk orkar göra sig för stt luras och jävlas. Om dom lade ner lika mycket energi på att arbeta och göra nytta i stället.......
    Du gör rätt! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Linda, rätt gjort! Och jag hoppas att du hittar din drömmolly. Jag blev lite nyfiken, va var det för en mollydröm? Jag kan också hålla ett öga för dig i finsk Huuto.net och andra sidor, som jag brukar kolla.

    SvaraRadera