tisdag 2 april 2013

En liiiiten liten aning av vår....

Vad gör puckot, staplar sig ur sängen efter 5 dagars vertikal-läge duschar av sig dammet sväljer några alvedon och åker till jobbet... Hade det verkligen varit så omöjligt att ringa och erkänna sig sjuk? Tror ni jag var svajig och skakig i bena? Jösses vad puckat! Men det gick ( som vanligt min kropp är snäll bryter samman när jag är ledig och ställer upp när plikten kallar (hoppas att den ställer upp ett par dagar till bara) jag har alltid kört hårt med den arma kroppen alltid. skolfrånfaron var helt hästanknuten, på 10-års ridskolejobb hade jag 1 sjukdag, magsjuka dan före julafton... Nu är detta definitivt inte skryt utan pinsam självinsikt för jag gissar att det är tecken på en ganska osund inställning till att vara rädd om min kropp...

(Stress viskar jag så jag inte ska höra...)

Jag har även en teori om att så länge jag inte går till doktorn så kan det inte vara något större fel på mig... Men det kan jag ju"utveckla" någon annan gång...

Dagens friskinjektion när jag stack ut den söndersnutna röda näsan genom dörren var dock att det var lite vår i luften, fågelkvitter, en nässelfjäril fladdrade förbi (funderade på om det var biverkningar på alla piller) myrorna kryllade mot väggen, de stackars snödropparna som duckat för nattkylan otaliga gånger såg nöjda ut och några krokusar kikade upp ur marken! Yes yes yes!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar