söndag 28 april 2013

Pelargonutställning och plantskole-race!



I helgen är det pelargondagar hos Prästgårdens trädgård utanför Hallstahammar, jag besöker gärna dom varje år och skaffar någon ny sort även de åren jag inte lyckas pricka dessa dagar! Även i vanliga fall finns en utställning med mängder av pelargoner i växthuset men i helgen har Mälardalens Pelargon vänner  ett bord med massor av rariteter många som jag saknar sedan min samling var större...







Edwards Finn
Anntonnia Scammell
Lara Envoy
Excallibur









Eftersom jag fullständigt älskar plantskolor så var jag då tvungen att även besöka Åsby Trädgård och Bûrgers i Köping efter som de liksom kom i min väg!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Oj vad mycket fint och vad jag skulle vilja åka dit men tiden den räcker inte riktigt till.
    Grattis till dina nyinköp.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva! Kika in där någon gång när du är på tur det ligger bara någon kilometer från stora vägen avfart Hallstahammar mot Strömsholm ( som ju också är en trevlig utflykt!) även den ordinardie utställningen på 300 lite vanligare sorter är sevärd!

      Radera