lördag 11 maj 2013

God morgon!


Var på utflykt med morbror mamma och hennes man - ja hon gifte sig tydligen förra veckan... Hon ringde och frågade varför jag inte gratulerat hon hade ju skrivit det på facebook några dagar tidigare! Tydligen är det så man kommunicerar nu för tiden som 65-årig mamma... 

Vi var till Nostalgibyn i Hosta och förstås till Katrinebergs handelsträdgård som ligger i krokarna
Har en bunt bilder från nostalgibyn i datorn nu som ska visas någon gång, tänkte göra collage Vad använder ni för program till det? Finns det något bra gratis och smidigt? (Har inget bildredigeringsprogram förutom windows basutbud för bilder

Idag ska jag ta en sväng till Frida minsann! Hoppas hitta något fint att ta med hem!



5 kommentarer:

  1. Coolt att din morsa gifte sig förra veckan och hänger på FB:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Berättade hon alltså inget för dig? Är också intresserad av gratisprogram. Testade att göra enkla kollage en gång med något jag nu inte minns namnet på, men det var lite drygt när bilderna låg i olika mappar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. hahha, festligt med giftemålet :) Om du t ex vill sätta ihop bilder som jag brukar göra, finns det i gratisprogrammet Photoscape en knapp som heter kombinera, där drar man bilderna bara, jättelätt. Jag brukar mest sätta ihop 2, men du kan sätta ihop hur många som helst tror jag. Enda nackdelen är att det programmet tydligen inte fungerar i Mac, men om du har PC så...Du får gärna maila eller höra av dig om du är intresserad och behöver mer hjälp, Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack precis nåt sånt var det jag sökte! Ska prova!

      Radera
  4. Oj då! Jag hade ärligt talat blivit rätt förbannad på min morsa om hon gjort en sån grej....
    Hosta har jag aldrig varit i. Ska nog ta mig i kragen i sommar! Kram

    SvaraRadera