torsdag 9 maj 2013

Min nya leksak...

Å jag har hämtat min nya kamera idag... (samt några andra juveler) Nu är jag pank! Jösses vilken väntan det var innan batteriet var laddat! Han en sväng med kameran och mitt nya macroobjektiv i trädgården nyss i alla fall och fick prova lite! Ett macro har varit liten dröm ända sedan jag fick min första analoga systemkamera när jag var tonåring (fick en av min pappa i julklapp ett år och en akvarellutrustning ett annat gissar att han tyckte jag skulle tänka på annat än hästar...)


Jag har inte provat något annat än  avtryckaren ännu men jag ska lära mig jag vill jag vill jag vill! Ska försöka hitta någon kurs eller så, för nu när jag har köpt en kamera som är dyrare än min bil då måste jag ju använda tekniken i den! Oj vad jag ska öva!

Här kommer en liten bildbomb! Lite roligt med en första prov fotografering till minnesbanken!



















Min nya kamera heter Canon 7d och objektivet heter Canon macro lens EF-S 60mm 1:2.8 USM  

8 kommentarer:

  1. men vad roligt! Grattis! Där talar vi makro. :)
    Må det bli början på en fantastisk vänskap till din kamera.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp och mak(a)ro-ner och ketchup till föda i en månad!

      Radera
  2. Hej!
    Grattis till din nya kamera.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  3. Wow! Vilka Bilder! Grattis!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad kul med en ny kamera :-) och vilka fantastiskt fina bilder du har tagit!! du är jätteduktig! :-)
    Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Stort grattis och nu vill jag också ha ett macro- objektiv! Får väl se hur det blir med den saken framöver, Jättefina bilder såklart, Klemar

    SvaraRadera
  6. Tack å tack! Det ska bli underbart kul att lära!

    SvaraRadera
  7. Oj vilka fina bilder och så kul med en så fin kamera!!! jag har blivit helt tokig i att fota och vill bara lära mig mer och mer. det blir nog lika för dig:) Kram Nilla

    SvaraRadera