onsdag 29 maj 2013

Ready for Indian Summer?

Saxat lite ur Lisen.dks nättidningen som för övrigt innehåller massa fin inspiration och många vackra somriga bilder



Förbokning på gång alltså, å jag som inväntar rean... jag har ju en nätt liten lista av reaspan... Hodgepodge får jag nog ge upp för den verkar ha gått åt till fullpris... men en Crochet grandmas, lite Aunt Edna en turkos Tenfold någon fin tröja med zigzag rygg ja rea-önskningarna är många...



För övrigt har underbara Christina varit och handlat åt mig idag och det låg en rosa/röd kettlecoat i brevlådan så det går ingen Molly-nöd på mig egentligen...

Vad är indiansommar egentligen? Tänker mig att det är sen sensommar i mina öron eller har jag fått det om bakfoten? måste nog goooooooogla....

2 kommentarer:

  1. "Indian Summer" refers to a heat wave; warm and dry temperatures that occur anytime from September to November after we have already experienced some true "fall" weather. It is difficult to find the perfect clothing to wear because summer sundresses don't feel quite right and it is too hot for true Fall clothing.
    I guess that this is a North American expression.
    Kramar,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Karen! You just saved my day ;-) Kram

      Radera