torsdag 19 januari 2012

Att klanta till det för sig och är det bra service?

Ja och idag har klantfia varit framme...

Fick för mig att jag skulle prova Odd Mollys egen webshop idag... Jag ville ju gärna ha ett par beiga sleeve warmers... Lite väl snabb var jag för jag tog fel färg... Jag tittade även på de blå som också fanns kvar och när man tittar på de blå blir den lilla bilden på de beiga tydliga och vise versa... Tjo snabbt ner med dom i varukorgen och genom kassan för jag fick ju absolut inte hitta något mer... (Jag skulle ju INTE handla något mer denna månaden...) Order bekräftelse - chock! Jag hade köpt de blå! Nå tänkte jag det borde ju gå att räta till denna miss så jag mejlade genast kundtjänst. Men se det går inte att räta till detta utan för att få de beiga måste jag beställa de beiga också och sen returnera de blå när de kommer... Jag är ju inte jätte insatt i hur Odd Mollys webshop funkar men nog är det väl konstigt att detta inte gick att rätta till. Förklara gärna för mig för jag vill helst inte ha uppfattningen att Odd Molly har dålig kundservice i sin webshop...

Tyvärr är jag lite långsint så där när jag tycker att servicen eller bemötandet brister. Jag handlar tex. inte gärna på en av ICA-handlarna i stan här efter att en zigenar familj blev mycket illa bemött helt öppet mitt framför mig i kassakön... När man behandlar barn illa ser jag lite extra rött och det ryker lite genom öronen... Jag har redan svårt för att handla av ett par andra webshoppar pga att jag tycker de varit nonchalanta med orderbekräftelse lagersaldo och återbetalning...

Ja det blev inte riktigt som jag tänkt mig...

Ja ja med tanke på att jag inte trots min ganska stora Odd Molly samling har jag ju inte handlat av Odd Mollys egen webbutik förens nu så jag an väl inte räknas som en viktig storkund. Min lilla blogg räknas inte in bland "Odd Molly bloggarna" så att jag strejkar från att använda dem igen gör nog ingen skillnad... men visst är väl även den lilla människan viktig!

Apropå mitt gnäll (ursäkta den gnälliga tonen) så är det konstigt nog mina ganska få klagoinlägg de mest lästa om man kollar i statistiken - sorgligt va! (mer om det en annan dag)

Jag är absolut medveten om att det var jag som gjorde fel från början!

uppdatering:
Hej Sofia,
Tack för ditt mail!
 Tråkigt att du blivit så besviken. Vi försöker att ge våra kunder så bra service som möjligt. Vi jobbar även hårt för att ha en bra distribution där kunderna får sina varor snabbt och smidigt. Detta innebär att vi hanterar ordrar fort för att få ut dessa till lagerpersonalen, som packar varorna. Nu när vi har rea, och arbetsbördan är enorm, så släpper vi ordrar nästan hela dagarna, därav har din order fort gått ut till lagret innan vi hann se ditt mail om att ändra färg.

Det är inte ovilja som gör att vi inte kan ändra färgen du valt, vilket vi självklart gärna gjort om det var möjligt. Ditt paket är redan packat och snart på väg åt ditt håll.
 Återkom gärna om vi kan hjälpa dig på annat sätt.
 Mvh,

Odd Moly Boutique Online

Så vad lärde jag mig ? telefonen hade varit bättre! mejl prioriteras lågt... Jag hoppas och vill absolut tro att det inte gick att rätta detta trots att jag mejlade inom 2 minuter. (Och något leveransbesked har ännu inte kommit...)



PS Sätt inte kvällskaffet i halsen nu men jag slutade räkna Odd Molly plagg i garderoben vid 200 och det var ett tag sedan nu, så samlarhamstern kanske snart kommer i kapp pelargonsamlingens storhetsperiod då den samlingen bestod av över 1000 olika pelargonsorter...

5 kommentarer:

  1. oj det har hänt mig i annan webbaffär och då gick det snabbt o smidigt o fixa ändringen. Konstigt.

    jag läser men kommentera glömmer jag oftast.
    AnnaSC

    SvaraRadera
  2. Uss så tråkigt...men fick du tag i rätt färg till sist?
    Kramar
    <3

    SvaraRadera
  3. Men fy så tråkigt! Och jag som fick så bra service. Men då beror det i alla fall inte på blogg eller inte, för de hade ingen aning om min blogg, och den är ju inte stor heller för den delen. Kanske det är så automatiskt att de inte klarar byta färg? Fast det låter ju lite långsökt... Hoppas du fick tag på de beige också i alla fall!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Lingon nej jag tappade sugen faktiskt... Tigern! nej jag hoppas verkligen inte att det spelar någon roll vem man är, jag tänkte mest på meningen av att gnälla (eller hylla!) lite halvoffentligt så här. Jag hoppas verkligen att deras kundservice brukar kunna hjälpa alla både klantar med småorder som jag, utlandshoppare som du och diverse stor och små shoppande svenssons (och zigenare ;)

    SvaraRadera
  5. Det kan bero på att de är väldigt snabba. Jag lade en order häromdagen och fick orderbekräftelsen. Strax därefter kom ett mail att de var packade och på väg. När en order väl är packad brukar det inte gå och ändra. Det har jag varit med om på fler ställen. kram

    SvaraRadera