måndag 30 januari 2012

Hemma med lila påsar i hallen 70% på Mathilde

Ja ibland ska man ha riktig rea-tur straxt före jag kom in på Mathilde så sänktes rean till 70% Jag kunde ha shoppat ihjäl mig... Jag tyckte att de hade ganska mycket kvar massor med fina sidenklänningar och underklänningar Melton jackor fina koftor ja listan kan bli lång (sen hade jag ju kunnat tänka mig en hel del annat med...) En fin röd Campomaggi väska som jag blev jätteförtjust i, Prime boots westernboots, FB stövlar med 50% rea Uggs, Hunky Dory... Ja på Mathilde skulle jag nog kunna välja saker för en årslön på en kvart!

Odd Molly butiken haade 50% på en hel del saker som nu var förpassade till källaren Velvet stretch jackan var jag bra sugen på... På övervåningen fanns finfina nyheter jag kände och klämde, men min vana trogen så väntar jag gärna in rabattpriser!

Tom Joules butiken körde sista dagen med 70% i hela butiken gick många varv och var så sugen på en lila tweedkavaj och massor av fina gummistövlar 180:- för ett par med hästar eller beagel-hundar i min storlekjag provbar dom ett par varv runt butiken men kom fram till att jag bara inte orkade bära dom i 5 timmar till... (Om jag inte haft två par Hunter hemma så hade jag nog offrat mig!)

Men så var jag ju på  en Ewa i Walla med, både i Gamla stan och på Hornsgatan (Rosen jag gick ock fundreade på var jag kunde vinka till dig!) Mycket var fint men så svårt att se i de små små butikerna. Efter rea-röjet på Mathilde var jag inte så stadd i kassan längre och ska jag vara helt ärlig så var jag både trött och lite shoppingmättad. På outleten var det var mycket fin prasslig styv bomull men i det dåliga ljuset var det inte lätt att granska kläder av andra sortering! Det kändes som hög risk att komma hem med fläckar som man inte sett... En liten påse har jag  dock i hallen...

Indiska körde 70% på rea priset Åhlens 30% på reapriset vilket gav en del fina priser! Ett par ElNaturista kängor med mudd ville gärna följa med mig hem men de står kvar...

Ja det var en lång rearedovisning... Kameran var tyvärr hemma idag kan lova att Stockholm bjöd på fina fotovyer i solen idag inte minst den rosa himlen över Strömmen och Stadshuset på eftermiddan när jag vandrade tillbaka frön söder...

Bjuder på bilder av gårdagens paket Den gröna scarfen som var mitt största must have i höstas och som jag kallt väntade in 70% rea på och de beige handledsvärmarna som blev blå...




Fårskinnet under är en vintage jacka som jag tänkt "hotta" upp  lite!

9 kommentarer:

  1. Yeah vilken rea!
    Och vilken lång rolig dag du måste ha haft...

    Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes och gissa om kroppen känner sig motionerad!

      Radera
  2. Woow..vilken kul dag du har haft! 70% är ju svårt att motstå om det finnsnågot man vill ha!
    Du får visa oss sedan..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet knappt om jag törs visa resultatet! Hittade två av de mest eftertraktade spanen och det känns ju bra!

      Radera
  3. Vi var nog på Mathilde och shoppade loss samtidigt, gick oxå vidare till Odd Molly butiken, NK och Åhlens. Men har sparat Ewa i Walla och Barkarby till imorgon. Helt slut men lycklig av alla fiiina saker till fyndpriser. Lyckliga du som fick tag i den gröna skönheten, trodde jag oxå bevakade den men den ena dagen var den på 30% och i nästa var den borta. Missade totalt 70% rean på den, trist! Men men glädjer mig åt dagens fynd! Kramiz

    SvaraRadera
  4. Wihii - du har haft riktigt kul ser jag :) Hade ju varit lite festligt om vi sprungit på varandra - jag gör ett nytt försök i outletbutiken i morgon har jag bestämt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. TACK för dina fina tips, ska banne mig försöka att hinna in på Mathilde..ska bli så roligt att se hur där är:)) kram kram:))

    SvaraRadera