måndag 2 januari 2012

Ewa i Walla-mania!


I morgon ska jag äntligen hämta min första Walla som jag traderade någon vecka före jul... Det är tweed jackan här över som ska finnas i mitt paket hos Schenker. Jag har klämt på den hos Wallbygård så grisen är inte helt köpt i säcken men det kommer ändå att vara med viss spänning den förs över axlarna! Nu är det ju lite en Walla är ingen Walla och Två Wallor är en vana över det hela så jag måste ju bara ha en kjol eller klänning till! (säg att det är så ;) Jag har förälskat mig i den längst ner den har liknande detaljer och skulle passa fint i hop med min första Walla, men den gröna prasselklänningen i siden har jag också klämt på och den var underbar... För att komplicera det hela ännu mer så säger sunda förnuftet mig att det snarare är något inte så gala-bal-siden-festligt som jag borde välja för att få ner PPA-pengen något. För jag ska ju inte fylla garderoben jag ska ju använda min Walla... Dock vill jag inte att den ska vara överdrivet trashad i sitt stuk, det får liksom inte vara så att det snudd på ser trasigt ut (det kan ju hända ändå om jag snubblar på fållkanten...

Å andra sidan så älskar jag min sällan använda men ofta ömt klappade Odd Molly finklännings garderob av siden och spetsar så varför skulle det sunda förnuftet få segra i detta fallet?.....









PS de flesta bilderna är lånade på Linolin! Vill någon få Ewa i walla inspiration så traska vidare till Vackra frun och mamman Emma!

2 kommentarer:

  1. Så spännande med paketet. Hoppas du blir helnöjd. kram

    SvaraRadera
  2. Jag är SÅÅÅÅ avis på din jacka. Jag älskar den!

    SvaraRadera