måndag 9 januari 2012

En kappoholics bekännelser....

Beau tweed coat
Jag är inte alltid så här arg... Bara dålig på att smila för min kamera...

Denna trillade jag över på tradera - brottsplatsen i mitt liv... Den var mycket prisvärd kan man säga så jag chansade att den skulle fungera trots storlek 2 och denna modellen är mycket rymligare än swain tweed coat som ju finns här med... (i storlek 3)

Knapparna ligger löst i fickan och jag tror de får förbli avplockade för jag tycker att den blir lite mer lagom blingad utan - men naturligtvis är jag jättenöjd med att de låg där trots att det lät som de fattades i annonsen!


Ja den blir kvar i min kappomanigarderob, trots att jag fick avstå att reaköpa en grå Melton jacka är jag mycket nöjd med denna! Jag gissar att Melton kommer att ge mig många chanser till för gissningsvis finns många fler sådana utprånglade än vad det gör av denna!

Med tanke på att denna gick att få i nyskick ett år senare för 1600:- så borde det ju gå att få en Grå Meltonjacka för en spottstyver när nästa vinterkollektion släpps tycker ni inte det!

1 kommentar:

  1. Ha ha, bra resonemang :-) Och jättesnygg kappa så klart!

    Kram

    SvaraRadera