tisdag 20 mars 2012

Kolla vad jag hittade!


 Åh vad glad man blir av vårens framsteg! Jag hittade dessa sötnosar i backen snart är där alldeles blått!
Har röjt lite i rabatterna så att snödropparna och krokusarna inte skymms. Under höstens bruna blad kommer pionernas röda knoppar och mängder med blad rosetter det är lika spännande varje år att se livet komma åter bland perrenerna! Jag klipper aldrig ner och städar rabatterna på hösten jag tycker att frökapslar och vissnade blad utgör en fin struktur i vinterrabatten och så får ju växterna lite extra skydd med förstås...




PS Odd Molly på Campadre i morgon och Pilgrim två favoriter!

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att se de blåa!

    kram

    SvaraRadera
  2. Så fina! Jag älskar blåsippor :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag åker kl.7 från Lindesberg. Det är buss härifrån till Arboga, sen tåg därifrån till Stockholm. Jag passerar ju dig! Hojta till om du ska åka.Kram

    SvaraRadera