måndag 5 mars 2012

Lite Greengate


Denna Greengate kannan hängde med från Smultrongården i fredags. Jag har en liten samling av deras porslin som jag tänker ska växa så sakterliga med blandning av olika mönster och färger. Jag gillar formen på denna kannan som inte hör till årets kollektion men som stod långt ner i ett skåp och väntade på mig.

Det är lite kul med sånt man kan fylla på lite då och då så att det inte blir jätte kostsamt varjegång men som ändå ger en helhet trots att det är så olika mönster!

Mateus porslinet skulle jag gärna skaffa mig en samling av med... Ska nog börja med röda spets assietter för de skulle bli så fina i hop med mina gamla flytande blå tallrikar... Eller ska jag välja tallrikarna Eller vita, eller blå... Å hur många behöver man? Ja det tål att tänkas på!

(Var sedan allt ska få plats det vill jag inte ens fundera över....)

1 kommentar:

  1. Å vilken fin - den ska jag se efter! Jag gör som du; samlar på GreenGate och hoppas på en full samling av lite olika mönster såsmåningom.
    Kram

    SvaraRadera