torsdag 4 augusti 2011

Att byta soffbord del 1

Jo jag berättade ju att jag funderade på att byta soffbord häromdan... Det var inte så svårt att övertala sambon att det lätt jullriga pelarbordet gjort sitt, och gratis är ju bara att prova... Jag gjorde en liten utforskning på ett magasin där jag trode jag sett något OK och berättade om mina fynd vilken som var bäst och var de stod. På kvällen föreslog jag att vi skulle hämta den men sambon triumferade och sa att jag skulle kolla ute på gården först... Jag anade genast oråd för kistan jag valt hade aldrig gått att få ner för trappen själv, mycket riktigt en helt annan låda - Definitivt INTE en blågrå kista stod där. Sura Sofia skällde och frågade om han överhuvudtaget lyssnat och om vi kanske skulle gjort det tillsammans som jag sagt i alla fall.
Sambon muttrade att det fick bli nästa dag...

Jag behöll förstås lådan för den var ju rolig...

Ja nu står den på farstukvisten och rymmer massor! Den är lite kul den enorma tändsticksasken!


Nästa försök blev inte den kistan jag pratat om heller men jag tvättade av den och provar den i alla fall (Om den inte duger får jag byta själv...) Jag antar att det hade varit bäst att lyssna från början sambon... Efter att ha tagit in denna så tror jag ialla fall att den jag valt hade blivit för stor.


Summan blev två lådor ingen av dom som den jag tänkt mig! Antagligen slutar det med en annan kista mer allmoge och hellst svartbetsad som springer på mig på någon loppisrunda (eller Housedoctors rektangulära brickbord...) Den som lever får se! Ska fota slutresultatet inne någon dag! Del 2 kommer...

Min eftermiddag på trappen...

4 kommentarer:

  1. Aber typisch när man missförstår varann så där...hoppas det blir rätt i slutändan och jag ler lite åt att han kom hem med fel. Tycker att tändstickslådan är jättefin och att sitta på trappan är det bästa som finns.
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tändstickslådan är underbar och en gång i tiden letade jag som en tossing efter en som jag visste exakt var den skulle stå. Hittade ingen och bor nu på ett helt annat ställe. Roligt att se den hos dig!

    Kram från Eva

    SvaraRadera
  3. Vilken cool låda! Hittar du bara sånt i gömmorna?! Kram

    SvaraRadera
  4. Sambon och hans far har en hel del skatter i uthusen Dock har jag inte fullt tillträde till skattkammaren ;) Jag har en liknande kista som det står Jönköpings tändsticksfabrik på. Den köpte jag som soffbord när jag flyttade hemmifrån för drygt 15 år sedan. Nu är den TV-bänk.

    SvaraRadera