fredag 5 augusti 2011

Att byta soffbord del 2



Ja stabilt är det ialla fall... Sambon är säker på att jag snart tar mitt förnuft tillfånga så det andra bordet är kvar i ett hörn... Jag har en dröm om ett Engelskt bibliotek med Jakttavlor, chesterfield möbler osv. Kanske kan man ana det på min bild, soffan är lite lookalike trots att den är en gammal gratismöbel som någon annan inte velat ha längre... Brickan köpte jag billigt på Antikmässan i Nora just för detta ändamålet. Klockskåpet är köpt på loppis för 200:- tanken var att det skulle bli barskåp men det har inte blivit av...

Ja mitt hem är definitivt inget avskalat nordiskt ljust eller IKEA-katalog hem utan mer en bebolig loppmarknad... Har alltid gillat prylar och köpt på mig saker av varierande ålder som jag tycker är vackra! Därmed inte sagt att jag inte tycker att de vita hemmen är vackra! Jag älskar dem och skulle gärna ha en helvit sommarstuga vid havet eller så men det är nog inte riktigt jag... Jag behöver färg! (men gärna med vit bas)

Imorgon blir det antikmässa i Askersund en trevlig utflykt och säkerligen ett tillfälle att hitta något mer jag inte kan leva utan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar