lördag 6 augusti 2011

Dagens udda istället för odda shopping!


 En omaka samling saker som var omöjliga att lämna på antikmarknaden i Askersund... tre femhundringar gick åt En Odd Molly ungefär och jag tycker att det blev en hel del för de pengarna, nu återstår bara att få plats med mer tingeling hemma!


Ett stort maffigt bordställ för kryddor oljor vinäger osv har jag varit sugen på länge denna var riktigt fin tyckte jag (köptes på väg till bilen på sluttampen av dagen med viss prutning (osvenskt va!)
Häst tavlor har jag några förut älskar de romantiska bilderna på vackra kvinnor med hästar! Hatt ask och plym till att pryda min WiC när jag nu får ordning på den! Ekberg vasen den blå har en tillverknings skada och gick därför loss på 150:- istället för det tiodubbla Jag brukar smygtitta på dom för jag tycker mönstret är så vackert, Det gör mig faktiskt inte så mycket om saker är lite secunda när det gör att man har råd att handla dom!



 
En kul låda med kycklingar som jag blev lite kär i... Tänker att den ska fyllas med ägg och plättar i luften till påsk (jag som aldrig påskpyntar...) Trälådor är bra att samla pryttlar i! En stor påse med sprättade gamla knappar i vitt och pärlemor för 20:- som ska fyllas i någon av alla fina glasburkar som jag redan har. 5 silvriga saker ur en 10:- styck låda salt och peppar karaffkork en liten kakspade och en Potatis sked i nysilver samma som mina bestick. 


Sist men mitt bästa köp som jag önskat mig länge massa rubinröda Monika Bratt glas från Reijmyre glasbruk för sammanlagt 600:- Låter kanske inte som ett kap men jag vet att bara likörglasen hade kunnat gå på det hos en glaskunnig säljare... Lite roligt att jag köpte 2 likadana vinglas i Nora för en månad sedan de skulle kosta 250:- men jag tömde börsen i slutet på dagen och fick efter lite övertalning köpa de två för 180:- vilket jag var nöjd med då! Har även 4 nästan likadana vinglas i samlingen sedan förut samt 6 selterglas. Jag samlar på porslin i flytande blått och har länge velat duka med röda glas till det och tänk bara till kräftskivan!

Hmm Den rosa hatthängaren för en 50lapp ska målas och hör till "WiC inredningen" och tre påfågel fjädrar som åtminstone min Tiger kommer att uppskatta var visst med hem också!

Ska visa lite mer bilder från mässan och Askersund senare... Jag har haft sköna superian dress men det finns det inga bildbevis på...

PS la ett bud på tradera innan jag åkte och om allt går väl med den affären så känner jag att jag fått bra med plåster på såren för den "klippta" affären igår....

1 kommentar: